Przedsiębiorstwo zarządzane przez kobiety lepiej się rozwija

Przedsiębiorstwo zarządzane przez kobiety lepiej się rozwija

Unilever już od początku roku może pochwalić się znaczącym postępem w zakresie różnorodności i równości płci.

Firma nie tylko zawdzięcza ponad 70% sprzedaży konsumentkom. Obecnie ponad połowę stanowisk dyrektorów niewykonawczych i trzy miejsca w zarządzie spółki zajmują kobiety. Panie sprawują także ponad 44% funkcji kierowniczych w firmie, co stanowi 38-procentowy wzrost w ciągu ostatnich pięciu lat.

 

W roku 2015 minęło pięć lat, odkąd Unilever rozpoczął proces budowy sprawnej i różnorodnej organizacji, dbając o równowagę płci w całej strukturze firmy. Podjęte działania umożliwiły znaczący wzrost liczby zatrudnianych i awansowanych kobiet. W przypadku polskiego oddziału firmy panie stanowią 43% zespołu. Ostatnie badania potwierdzają również, że polityka równouprawnienia przyczynia się do większego powodzenia firmy: jeśli wśród 10 członków zarządu są przynajmniej trzy kobiety, można zauważyć istotną poprawę wyników. Przedsiębiorstwo kierowane przez kobiety rozwija się o 28% lepiej w porównaniu ze średnią rynkową.

 

Zobowiązaliśmy się do zapewnienia kobietom lepszych możliwości i dostępu do edukacji w naszym planie „Życie w sposób zrównoważony”. To nasz priorytet w skali zarówno globalnej, jak i lokalnej – powiedział Tom Dewaele, wiceprezes ds. HR w Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią. – Nasze działania dotyczą jednak nie tylko samych pracowników. W ramach planu „Życie w sposób zrównoważony” zamierzamy także wzmocnić pozycję 5 milionów kobiet w naszym łańcuchu wartości do 2020 roku. Udaje się nam to osiągnąć dzięki między innymi takim markom, jak Dove i ich kampaniom, np. ostatniej akcji „NaroDove Piękno”, która przekonuje kobiety, by uwierzyły w siebie.

 

Unilever Polska słynie również ze swojego modelu pracy opartego na elastycznym czasie pracy, który przynosi znaczne korzyści zarówno mężczyznom, jak i kobietom – zwłaszcza w okresie ich życia, kiedy muszą pracować i jednocześnie opiekować się dziećmi czy innymi członkami rodziny.

 

Oprócz tego firma prowadziła również w ostatnich miesiącach różnego rodzaju akcje skierowane do żeńskiej części zespołu. Były to m.in. Miesiąc Kobiet (profilaktyka raka piersi – wykłady i konsultacje z pielęgniarką), tydzień z Dove (tematy związane z pielęgnacją), czy też Dzień Kobiet z Dove, podczas którego panie mogły skorzystać z porad kosmetyczki, makijażystki oraz specjalisty od wizerunku.

 

Unilever wspiera także organizowaną przez ONZ Kobiety światową kampanię #HeForShe, opierając się na przekonaniu, że równouprawnienie jest możliwe tylko przy zaangażowaniu całej ludzkości, tak mężczyzn, jak i kobiet.

 

Działania Unilever w tym zakresie zostały już wielokrotnie docenione: firma znalazła się w rankingu 50 najlepszych pracodawców dla kobiet w latach 2014 i 2015 magazynu „The Times”, a także w czołowej dziesiątce spółek indeksu FTSE 100 pod względem udziału kobiet w zarządach.

Poleć ten artykuł:

Polecamy