Tania regeneracja

Tania regeneracja

Szukając optymalizacji kosztów warto rzucić okiem na kwestie serwisowe. Postanowiliśmy zrobić krótki przegląd rynku, które koncerny umożliwiają korzystanie z części regenerowanych, które są jakości niemal takiej samej jako nowe. I można przy tym liczyć na gwarancję producenta...

Floty korzystają z części regenerowanych Mercedesa i ich popularność stale rośle. Oferowane przez autoryzowane serwisy produkty można podzielić na kilka kategorii:

· agregaty – silniki, skrzynie biegów, głowice cylindrowe, skrzynie rozdzielcze,

· części mechaniczne – m.in.: koła zamachowe, pompy wodne, przekładnie hydrokinetyczne, turbosprężarki,

· układ wtryskowy i układ wydechowy – pompy wtryskowe, wtryskiwacze, katalizatory, filtry cząstek stałych,

· części elektryczne i elektroniczne – m.in.: alternatory, rozruszniki, komponenty do pojazdów Hybrid i e-Drive – baterie litowo-jonowe, moduły sterowania.

Oszczędności zależą oczywiście od konkretnej sytuacji, generalnie jednak kupując części Economy Line, można obniżyć koszty nawet do 50 procent względem zakupu części fabrycznie nowych – przy skorzystaniu z możliwości zwrotu części używanych i odliczeniu wartości zwrotnej.

Zgodni bracia

– Korzystanie z części fabrycznie regenerowanych jest szerokim trendem w branży motoryzacyjnej. Volvo, jako firma bardzo skupiona na aspektach ekologicznych, także oferuje takie części. Dobrym przykładem jest np. alternator. Tego elementu nie da się kupić bez oddania starego sprzętu. Klient może kupić wyłącznie alternator regenerowany fabrycznie i nie ma tu pola do oszczędności – opowiada Ryszard Zdanowski, fleet sales manager Volvo Auto Polska.

Firmy mogą korzystać z części zamiennych fabrycznie regenerowanych w serwisach Citroëna. – Oferta jest skierowana przede wszystkim do pojazdów ponad dwuletnich. Różnica między ceną części nowej, a regenerowanej części może wynosić do 30 procent – pod warunkiem pozostawienia w serwisie części wymienionej – opowiada Marta Turska, szef ds. Public Relations Citroën Polska. Podobne zasady panują w bratnim Peugeocie.

Klienci nie chcą oszczędzać?

W ofercie Renault są części regenerowane, zwykle to gotowe podzespoły takie jak silniki, skrzynie biegów, przekładnie kierownicze, alternatory. Co ważne, regeneracja jest dokonywana przez producenta tych elementów, dzięki czemu zachowują one pełną gwarancję. Ceny – niższe nawet o około 40 procent.

– Firmy niejednokrotnie korzystają z oferty naszych części regenerowanych. Mamy w swojej ofercie ponad 30 grup produktów regenerowanych, wśród których należy wymienić przede wszystkim: rozruszniki, alternatory, wtryskiwacze, centralki, turbosprężarki, skrzynie biegów i wiele innych. Floty wykorzystując do napraw produkty regenerowane mogą zaoszczędzić średnio od 20 do 30 procent – opowiada Piotr Wróbel, dyrektora sprzedaży flotowej Fiat Auto Poland.

Ford oferuje program części regenerowanych dla klientów flotowych. Spełniają one surowe wymogi jakościowe i są objęte gwarancją producenta. Jednak… – Nie obserwujemy zwiększonego zainteresowania zakupem i montażem takich części ze strony klientów – mówi Andrzej Gołębiewski, PR Manager Forda.

Ceny poszczególnych Części Zamiennych Fabrycznie Regenerowanych zostały skalkulowane tak, by zapewnić korzystny stosunek jakości do ceny. – W niektórych przypadkach ceny te mogą być niższe nawet o 50% w stosunku do oryginalnych części nowych. Nie są to części najtańsze na rynku, ale pochodzą z bardzo wiarygodnego źródła, jakim jest firma Ford, dodaje Gołębiowski.

Program Nissana Części regenerowane oferuje również Opel. O ich użyciu decyduje klient. Są one tej samej jakości co części fabryczne, objęte tymi samymi warunkami gwarancji i dostarczane przez tych samych dostawców co „nówki”.

Jak mówi Robert Waligóra, CEE Corporate Sales Manager Nissana, firma wdrożyła Program Części Regenerowanych, dzięki któremu klienci mają możliwość zaoszczędzenia od 20 do nawet 50 procent. Nie ma ograniczeń dla przedsiębiorstw odnośnie korzystania z nich.

– Floty mogą korzystać z Oryginalnych Części Regenerowanych SEAT-a. Ich ceny mogą być do 40 procent niższe w porównaniu z oryginalnymi częściami naszej marki – mówi Paula Malicka, Marketing & PR marki SEAT.

Niektórzy tylko „nówki”

W ramach Pakietów Serwisowych Audi montowane są wyłącznie nowe, oryginalne części. Podobna kwestia dotyczy Mitsubishi i Chevroleta. Dystrybucji części regenerowanych nie prowadzi Hyundai. – Posiadamy za to części oryginalne alternatywne do wybranych modeli w cenie średnio 30% niższej od oryginalnych spełniające normy jakościowe Hyundai – mówi Aneta Gajewska, Fleet Team/ Senior Specialist Hyundai Motor Poland.

Grupy części regenerowanych oferowanych przez Forda

· Głowice cylindrów

· Wtryskiwacze (Diesel)

· Regen. pompy wtryskowe (Diesel)

· Zaciski hamulcowe

· Wały, półosie napędowe

· Skrzynie biegów mechaniczne i automatyczne

· Przekładnie kierownicze

· Półosie napędowe motorcraft

· Przeguby równobieżne

· Turbosprężarki

· Części sprzęgieł

· Rozruszniki

· Alternatory

· Pompy wspomagania układu kierowniczego

· Moduły PCM

· Silniki benzynowe i Diesla

· Filtry cząstek stałych diesel

· Bloki silników kompletne

· Zawory recyrkulacji spalin

· Sprężarki klimatyzacji

Fot. Fotolia

Poleć ten artykuł:

Polecamy