Zakupy a operatorzy pocztowi

Zakupy a operatorzy pocztowi

Działy zakupów pełnią jedną z istotniejszych ról w każdej firmie, przez co muszą mierzyć się z wieloma – często nieoczywistymi – trudnościami. Proces zakupu obejmuje bowiem nie tylko analizę rynku i wydatków, kreowanie strategii czy organizowanie konkursów ofert, lecz również negocjacje, wystawianie zamówień, a finalnie – także płatności. Warto zatem przyjrzeć się temu procesowi i rozważyć powierzenie niektórych jego etapów profesjonalnym podmiotom.

Zakupy firmowe możemy podzielić na dwie zasadnicze grupy. Jedną z nich są zakupy strategiczne, tj. procurement. Do głównych zadań pracowników tego działu należą m.in. przygotowanie i przeprowadzenie konkursów ofert, a także ich późniejsza ocena oraz opracowywanie i zarządzanie wszelkiego rodzaju umowami. Z całą stanowczością możemy zatem stwierdzić, że praca tej jednostki jest ściśle związania z obiegiem dokumentów. To właśnie dlatego, firmy, którym zależy na jej sprawnym funkcjonowaniu, muszą zadbać o stabilną obsługę korespondencji przetargowej oraz tej związanej z bieżącymi zamówieniami i obsługą kontraktów. W tym zakresie doskonałym partnerem dla każdego biznesu może stać się niezależny operator pocztowy. Podmioty alternatywne, dzięki dostępowi do najnowszych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań informatycznych i logistycznych, są w stanie zagwarantować obsługiwanym jednostkom najwyższą jakość usług i pełną niezawodność.

Oczywistym jest, że firma chcąca utrzymać prawidłowy obieg dokumentów zewnętrznych, nie może dopuścić do utraty żadnego z nich w procesie doręczenia. Powszechna jest opinia, że wysyłający nie mają na to wpływu. Nic bardziej mylnego. – Współpraca z niezależnym operatorem pocztowym niesie za sobą szereg korzyści. Jedną z nich jest możliwość korzystania z innowacji takich jak dedykowany system operacyjny „track&trace”, który jest ściśle dostosowany do realizowanego procesu doręczenia i posiada funkcjonalności zapewniające pełną kontrolę nad procesami doręczeń, obsługi zwrotów i rozliczeń – mówi Janusz Konopka, Prezes Speedmail, niezależnego operatora pocztowego.

Wprowadzanie innowacji wymaga ścisłej współpracy z biznesem

Speedmail, jako dostawca usług pocztowych dla biznesu, został doceniony już w 2018. Zajął wówczas 1. miejsce w V edycji konkursu Procon Awards w kategorii usługi logistyczne i otrzymał tytuł Supplier Of The Year. Konkurs organizowany jest w ramach największej konferencji zakupowej w Polsce – Procon Polzak, skierowanej do wyższej kadry zarządzającej zakupami korporacyjnymi.

– Na Procon Polzak byliśmy obecni także w tym roku. To dla nas doskonała okazja do wymiany doświadczeń i przeprowadzania wartościowych rozmów z ekspertami ze świata procurement’u. Takie spotkania są dla nas niezwykle ważne, bo to ścisła współpraca dostawców z klientami oparta na partnerstwie, pozwala na szybkie diagnozowanie zmieniających się potrzeb i oczekiwań, w zależności od obecnego i przewidywanego ich rozwoju organizacyjnego, technologicznego oraz marketingowego – komentuje Janusz Konopka.

Poleć ten artykuł:

Polecamy