Zarządzanie zleceniami transportowymi w chmurze

Zarządzanie zleceniami transportowymi w chmurze

Firma wysyłająca rocznie wiele milionów przesyłek poszukuje takiego rozwiązania informatycznego, które znaczne zredukuje nakład pracy związany z tym procesem i zapewnieni wysoką jakość danych.Schenker Deutschland AG już od 2001 roku stosuje ewidencję zleceń transportowych,...

Schenker Deutschland AG już od 2001 roku stosuje ewidencję zleceń transportowych, która oparta jest na aplikacji webowej. W pierwszym roku obsłużono 2520 przesyłek z wykorzystaniem platformy AX4, a w 2011 roku platforma ta pozwoliła na obsługę już ponad 1,7 miliona przesyłek. Dzisiaj 50 placówek DB Schenker zarządza swoimi zleceniami elektronicznie – całkowicie bez użycia papieru – dzięki opartej na aplikacji webowej platformie firmy AXIT. Z czasem zaczęto realizować z wykorzystaniem tej platformy nie tylko zlecenia wysyłki, ale także odbioru. Oprócz ewidencji przesyłek DB Schenker udostępnia swoim klientom na platformie AX4 szeroki zakres rozwiązań w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw.

Technologia chmury (ang. cloud computing) jest doskonałą odpowiedzią na zróżnicowane wymagania DB Schenker. Centralne rozwiązanie do zarządzania zleceniami transportowymi jest łatwo dostępne dla wszystkich klientów za pomocą jednego kliknięcia myszką. Ponadto użytkownicy mają zawsze w zasięgu aktualną wersję i dlatego nie muszą przeprowadzać żmudnych prac instalacyjnych.

Wymagania

Platforma do przyjmowania zleceń transportowych odniesie sukces tylko wtedy, gdy dostęp dla klientów będzie możliwie prosty. Uwzględnia to przyjazny w obsłudze i umożliwiający szybkie wprowadzenie danych interfejs. Ponadto niezbędne jest, aby wyświetlane były wszelkie wymagane przez DB Schenker informacje o przesyłce – w zależności od wybranego rodzaju usługi. Poza tym placówki firmy DB Schenker w całych Niemczech powinny być w stanie zastosować prosto i szybko rozwiązanie dla swoich klientów – także po to, aby móc zwiększyć udział elektronicznego przetwarzania danych dzięki wykorzystaniu aplikacji webowej. Kolejnym wymaganiem jest optymalizacja danych, która polega na przeprowadzaniu systematycznych kontroli już podczas samej rejestracji danych. Nie mniej istotny jest sposób wyświetlania interfejsu użytkownika zgodnie z wytycznymi wizerunkowymi firmy DB Schenker.

Rozwiązanie

Dostępny przez Internet interfejs do wprowadzania danych ułatwia klientom DB Schenker nadawanie przesyłek. Z poziomu konta użytkownika, które może zostać uruchomione jednym kliknięciem w odpowiedniej placówce DB Schenker, klient otrzymuje wygodny dostęp do usług transportowych. W ten sposób istnieje nie tylko możliwość rejestracji przesyłek z poziomu platformy, ale także wydruku etykiet transportowych oraz pozostałych dokumentów wysyłkowych. Gdy przesyłka zostanie zarejestrowana, następuje jej automatycznie przypisanie do właściwej placówki i jest przekazywana z wykorzystaniem interfejsu do systemu spedycyjnego DB Schenker. Awizowanie przesyłki odbywa się poprzez komunikat przekazywany pocztę elektroniczną. Dodatkowe usługi to zintegrowana funkcja książki adresowej lub też połączenie z archiwum dowodów dostawy, z których to klienci mogą korzystać bez konieczności ponownego logowania się. – Dzięki platformie logistycznej firmy AXIT korzystamy z rozwiązania tak, aby poprzez standaryzację zwiększać udział elektronicznego przetwarzania danych w obszarze ewidencji przesyłek, poprawiać ich jakość oraz automatyzować procesy – mówi Erik Wirsing, Schenker Deutschland.

Rezultat

Dzięki platformie AX4 firma Schenker Deutschland AG oferuje swoim klientom komfortowy dostęp do prostego i szybkiego składania zleceń transportowych. Rejestracja przesyłek jest w wysokim stopniu ustandaryzowana i zautomatyzowana. W ten sposób operator logistyczny uzyskuje oszczędności nie tylko w zakresie redukcji ręcznej rejestracji danych wysyłki, ale także kosztów faksów i ogromnych ilości papieru. Jednocześnie dzięki regularnej kontroli i wprowadzeniu pól obowiązkowych AX4 dba o wysoką jakość danych. Ponad 4500 klientów firmy DB Schenker korzysta dziś z możliwości nadawania swoich przesyłek przy pomocy platformy AX4. 1,7 miliona przesyłek zostało dostarczonych w ten sposób w roku 2011, a status przesyłki sprawdzono 2,3 miliona razy.

Poleć ten artykuł:

Polecamy