Zintegrowane systemy zarządzania pojazdami i oponami poprawiają wydajność we flotach
Dynamiczny rozwój mobilności znacząco zmienia zasady gry na rynku transportowym. Najcenniejszym zasobem stały się dane i ich analiza. Na ich podstawie firmy podejmują decyzje strategiczne, optymalizując swoją działalność i koszty, ulepszając obsługę klienta i tym samym zwiększając przewagę konkurencyjną. W dobie cyfryzacji najlepszym sposobem na generowanie i analizę danych jest wykorzystywanie narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań telematycznych. Według raportu „Nowoczesne technologie ograniczające koszty utrzymania flot” przygotowanego przez Instytut Keralla Research na zlecenie magazynu „Fleet” oraz Webfleet – wiodącego dostawcy rozwiązań do zarządzania flotą pojazdów, 46,9% klientów flotowych wyraża przekonanie, że technologia równa się oszczędności. „Cieszymy się, że polskie firmy dostrzegają tę potrzebę i wykorzystują szansę, jaką zapewniają profesjonalne systemy telematyczne wspierające zarządzanie flotami, między innymi takie jak Fleetcare” – mówi Dariusz Terlecki, Regional Director Poland & EE z firmy Webfleet.
Fleetcare to rozwiązanie premium w zakresie opon i obsługi serwisowej pojazdów. Polega na integracji kluczowych elementów jak zastosowanie najwyższej jakości opon Bridgestone, serwisu pojazdów oraz inteligentnego interfejsu zasilanego telematyką Webfleet. Łączność Webfleet daje również administratorom flot łatwy dostęp do opcjonalnych funkcji telematycznych klasy premium. Korzystając z opon Bridgestone, użytkownicy Fleetcare Go otrzymują również profesjonalny serwis opon świadczony przez sieć Partnerów Bridgestone, którzy zapewniają optymalną wydajność opon i dbają o bezpieczeństwo kierowców. Rozwiązanie pomaga również kontrolować koszty dzięki usłudze subskrypcyjnej z opłatami opartymi na eksploatacji oraz łatwymi i przewidywalnymi płatnościami miesięcznymi. Dzięki łatwemu procesowi dołączenia do usługi, scentralizowanemu rozliczaniu oraz cyfryzacji całego procesu rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas.
Sprawne zarządzanie procesami we flocie z Fleetcare
Firma transportowa Elmex, jako jedna z pierwszych w Europie, zdecydowała się na wdrożenie innowacyjnego rozwiązania, jakim jest Fleetcare. Elmex ma 30-letnie doświadczenie na rynku Europejskim. Oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne dla klientów w sektorach automotive czy e-commerce na terenie całej Europy. W swojej flocie posiada ok. 300 pojazdów, które miesięcznie pokonują ponad 3 mln kilometrów. Przewagę konkurencyjną buduje poprzez wdrażanie innowacji, które usprawniają zarządzanie procesami, wspierają kierowców oraz zapewniają bezpieczeństwo całej floty. „W czasach, w których cyfryzacja odgrywa bardzo dużą rolę, szukaliśmy rozwiązania, które jest nie tylko funkcjonalne, ale i przejrzyste” – mówi Sławomir Kubacki, Project Manager w firmie Elmex. Celem firmy jest stałe podnoszenie jakości usług oraz standardów bezpieczeństwa przy jednoczesnym kontrolowaniu kosztów operacyjnych floty. Ważny był także aspekt wyróżnienia się na tle konkurencji. Firma szukała również kompleksowego rozwiązania, które zapewni najlepszą obsługę klienta, usprawni pracę kierowców, zwiększy bezpieczeństwo całej floty, a także umożliwi kontrolę kosztów i automatyzację codziennych działań.
Usługa Fleetcare obejmuje dostęp do wysokiej klasy opon i danych z systemu Webfleet do zarządzania procesami we flocie, które mają wpływ na blisko 80% kosztów operacyjnych takich jak, zużycie paliwa, praca kierowców, czy efektywne wykorzystanie taboru. „Analiza danych z systemu Webfleet zdecydowanie usprawnia funkcjonowanie naszej floty. Mamy jasny obraz działań, które powinniśmy podjąć, aby poprawić jej wydajność. Monitorujemy pracę pojazdów, lokalizację naczep i ładunków, mamy przejrzysty wgląd w czas pracy naszych kierowców, a sama obsługa systemu jest niezwykle prosta i intuicyjna” – dodaje Sławomir Kubacki. Analiza danych o flocie to jeden z kroków milowych do lepszego zarządzania i optymalizacji. Webfleet umożliwia dokładne monitorowanie różnych aspektów funkcjonowania floty – od zbierania danych na temat czasu pracy kierowców po dane z systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) – i podejmowanie świadomych decyzji biznesowych. „Korzystając z systemu TPMS udało nam się wykryć kilkanaście usterek opon. Umożliwiło nam to natychmiastową reakcję i uniknięcie ewentualnych zagrożeń oraz przestojów” – dodaje Sławomir Kubacki. „Dzięki wdrożeniu rozwiązania Fleetcare możemy skuteczniej analizować dane, wykrywać usterki i usprawniać procesy. W ten sposób udaje nam się zaoszczędzić około 5% paliwa i zwiększyć około 10% żywotność ogumienia” – podsumowuje Sławomir Kubacki.
„Usługa Fleetcare oferuje zarówno rozwiązania w zakresie zarządzania flotą i oponami, jak i zintegrowane dane oraz raporty, dostępne w ramach jednej umowy i dostarczane przez jednego partnera. Wkraczając w nową erę mobilności, floty wymagają maksymalnej wydajności, udogodnień i działań w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wspierana przez sprawdzone technologie, usługa Fleetcare jest dostosowywana do unikalnych potrzeb każdej floty” – podsumowuje Dariusz Terlecki, Regional Director Poland & EE z firmy Webfleet.
Fleetcare Go Plan dla flot samochodów ciężarowych i autobusów jest dostępny min. w Hiszpanii, Niemczech i Polsce. W przyszłości rozwiązanie będzie stopniowo wprowadzane w kolejnych krajach i regionach.