Truck Forum 2018

Strefa handlu i merytoryki

Spotkania handlowe, potrzeby zakupowe, finanse, prawo, zarządzanie – gdyby do zrelacjonowania Truck Forum 2018 należało użyć tylko kilku wyrazów, właśnie powyższe byłyby najodpowiedniejsze. Na szczęście limity znakowe są znacznie bardziej tolerancyjne, dlatego zapraszamy do przeczytania o tym co się działo w Hotelu Airport Novotel. Tym razem w formie alfabetu. Akapity zaczynamy od nazwy firm (raz od nazwiska) a pod każdym z haseł skryte są ciekawe wiadomości nie tylko dla przewoźników i spedytorów.

Naturalnie nie będziemy pisać o wszystkim, poniżej tylko zalążek tego co miało miejsce w Warszawie. Na takich spotkaniach bowiem najlepiej być osobiście i usłyszeć przykładowo wszystkie wymagania stawiane przez nadawców a nawet z nimi chwilę porozmawiać oraz podyskutować na ważne tematy z zakresu prawa i transportu. Będzie ku temu okazja – następny event z udziałem nadawców transportu i interesującymi prezentacjami transportowymi 12. października w Warszawie. Już dziś zapraszamy.

Airport Novotel. Hotel, w którym odbyła się konferencja. Informacja może nie najważniejsza, ale alfabetycznie wypadła na początku…

Amazon. Przedstawiciele Amazona wzięli udział w Sesji Handlowej, czyli spotkaniach nadawców transportu i przewoźników, które niektórzy określają „szybkim randkami”. Dyskusje jednak zdecydowanie prowadzone są o biznesie, firma szuka przewoźników z własną flotą, podwójną obsadą kierowców i wysokim poziomem usług.

Amica. Kierownik transportu przedsiębiorstwa z branży AGD działającej na rynku od 70 lat uczestniczyła w Sesji Handlowej. Amica zleca transporty sprzętu AGD i komponentów do produkcji. Tabor musi spełniać normę Euro5 lub Euro6. Poszukiwani są przewoźnicy z naczepami standardowymi, typu MEGA i zestawami.

Anwil. Zapotrzebowanie na transport dotyczy m.in. autosilosów – transport PCW i granulatów z PCW, 8000–9000 dostaw rocznie, plandek (PCW, granulaty z PCW, płyty z PCW, nawozy azotowe) – 4000-5000 dostaw rocznie oraz autocystern (ług sodowy, kwas solny, podchloryn) – 1500-2000 dostaw rocznie. Zapotrzebowanie zakupowe przedstawiono w formie prelekcji i podczas Sesji Handlowej.

Argon Legal. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje – to powiedzenia ma także odzwierciedlenie w sporach z partnerami biznesowymi. Emil Zalewski z kancelarii Argon Legal podawał praktyczne przykłady sposobów na pokojowe załatwienie konfliktowych sytuacji, co ciekawe jeden z nich dla zobrazowania sytuacji dotyczył… sukienek. Podsumowując w największym skrócie prelekcję: zamiast iść do sądu, lepiej dążyć do satysfakcjonującego obie strony porozumienia. Nie dość, że rozwiązania znacznie tańsze, to jeszcze jest szansa na podtrzymanie kontaktów z partnerem biznesowym a nie bezpowrotną utratę szans na współpracę.

Bawaria Motors. Warszawski dealer marki BMW, popularnej także wśród przedsiębiorców transportowych, proponował zakup pojazdów tej niemieckiej marki. Gama jest szeroka – od luksusowych limuzyn, przez kompaktowe pojazdy, po niezwykle interesujące pod względem designerskim i użytecznym SUV-y

Bial-Mich. Osoba z tej firmy jako pierwsza zapisała się na tegoroczną konferencję Truck Forum.

BMW. Model tego koncernu – X3 – towarzyszył prelegentom podczas mówienia o sprawach ważnych i bardzo ważnych, gdyż stał przy samym ekranie, na którym wyświetlano prezentacje.

Cargonexx. Firma stawia na sztuczną inteligencję, który ma ułatwić producentom, spedytorom i przewoźnikom drogowym organizację przewozów ładunków eliminując puste transporty. Agata Porazińska, Country Manager Poland mówiła, że platforma ocenia zlecenia transportowe w ciągu milisekund i proponuje automatycznie ceny rynkowe. Od chwili jej zaakceptowania przez zleceniodawcę, to Cargonexx przejmuje odpowiedzialność za realizację przewozu. Co ważne, korzystanie z platformy jest dla użytkowników bezpłatne, przedsiębiorstwo zarabia na marży między kupnem a sprzedażą ładunków.

Cargo.pl. Partner medialny Truck Forum.

Cargonews. Partner medialny Truck Forum.

Carrefour. Francuska sieć szuka przewoźników zarówno w przypadku zleceń na transport krajowy jak i międzynarodowy. W przypadku międzynarodowego zlecenie wysyłane jest 48 godzin przed załadunkiem, a awizacja następuje dzień przed rozładunkiem do godz. 14:00. Przedstawiono zapotrzebowanie zakupowe w formie prelekcji i podczas Sesji Handlowej.

Ciech. Oferuje produkty chemiczne: sodę kalcynowaną, sodę oczyszczoną, sól, żywice poliestrowe i epoksydowe, produkty AGRO i produkty szklane oraz inne chemikalia. Aby przewoźnik miał szansę na nawiązanie współpracy, musi m.in. wziąć udział w konkursie dla dostawców usług i podpisać umowę ramową. O zapotrzebowaniu zakupowym menedżer z firmy Ciech S.A. opowiadał podczas prelekcji oraz na Sesji Handlowej.

Chałas i Wspólnicy. Jak można obronić się przed wyłudzeniami z giełd transportowych – radziła Małgorzata Kosela-Rębowska z kancelarii Chałas i Wspólnicy. Opowiadała o tym co zrobić, by nie doszło do wyłudzenia, ale i jakie podjąć działania, gdy „mleko już się rozlało”. Wśród sposobów reagowania na tę drugą sytuację warto wymienić: powiadomienie administratorów giełdy transportowej o sytuacji, zabezpieczenie wszystkich dowodów (maile, dokumenty transportowe), zawiadomić organy ścigania, zgłosić szkodę do ubezpieczyciela.

Colian Logistic. Partner konferencji Truck Forum zajmujący się m.in. transportem i spedycją drogową oraz morską, usługami Intrastat, magazynowaniem, konfekcjonowaniem, organizacją dostaw do magazynu dystrybucyjnego, dystrybucją towarów do klientów, obsługą klienta w zakresie przyjmowania zamówień.

Ecol-Unicon. Rocznie zleca ok. 4000 przewozów do ponad 100 firm. Roczna wartość transportów wynosi ok. 4,5 miliona złotych a łączna odległość przebytych tras w 2017 roku to 1,1 miliona kilometrów. Główny obszar działania stanowi Polska. Wysyłki odbywają się z trzech lokalizacji: Gdańsk, Łódź i Ruda Śląska. Te i znacznie więcej informacji można było uzyskać podczas prezentacji oraz Sesji Handlowej.

Edroga.pl. Partner medialny Truck Forum.

Eurologistics. Nazwa wydawnictwa, który wydaje czasopismo Truck&Business Polska. Czyli organizator imprezy. Taką samą nazwę nosi największy w Polsce dwumiesięcznik dla menedżerów logistyki.

Grupa Muszkieterów. Współpracując z Bricomarche i Intermarche można liczyć na trzyletni kontrakt. Jednym z podstawowych warunków dla przewoźników jest to, by kierowcy posługiwali się językiem polskim przynajmniej w stopniu podstawowym, co w obecnych czasach wcale nie jest oczywiste. Więcej wiadomości można było uzyskać podczas Sesji Handlowej i prezentacji zapotrzebowania zakupowego.

InfoPraca.pl. Partner merytoryczny Truck Forum.

Kaufland. Ponad 200 obiektów w Polsce prowadzi ta sieć sklepów wielkopowierzchniowych. Firma działa także w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Niemczech, Rumunii, Słowacji. Podczas Truck Forum jej przedstawiciele uczestniczyli w Sesji Handlowej.

Kilargo. Firma szuka przewoźników na terenie Polski i Europy mogących sprostać m. in. wyzwaniom w zakresie obsługi: logistycznej w temperaturze kontrolowanej, sieci handlowych, rynku tradycyjnego, dedykowanych projektów logistycznych. Menedżerowie udzielali informacji podczas Sesji Handlowej, można było także wysłuchać prelekcji.

Knauf. Aby mieć szansę na współpracę z firmą Knauf, przewoźnicy powinni odwiedzić stronę internetową i skorzystać z formularza. Zanim zostanie podpisana umowa na czas nieokreślony, wybrane firmy uczestniczą w okresie testowym. Przychodząc na Truck Forum można było jednak poznać menedżerów z tej firmy osobiście i porozmawiać podczas Sesji Handlowej.

Lafarge. Wymagania tego nadawcy wobec przewoźników dotyczą m.in. użytkowania ciągników siodłowych z naczepą typu silos wyposażonych w kompresor wykorzystywane do przewozu cementu luzem oraz popiołów suchych. Poszukiwani są również usługodawcy dysponujący ciągnikami siodłowymi z naczepą typu plandeka/firanka do przewozu cementu workowanego. Można się było o tym przekonać podczas prezentacji zapotrzebowania zakupowego jak i Sesji Handlowej.

Lysionok Artur. Niezależny ekspert, współpracujący także z Truck&Business Polska opowiadał, że kierowców zza wschodniej granicy można szukać nie tylko przez polskie, ale i zagraniczne biura pośrednictwa, a także samodzielnie, choćby dzięki Internetowi. Na przykład przez stronę www.flagma.ua czy też www.olx.ua Uczulał przy tym, by niezależnie od sposobu pozyskania usług pracowników, weryfikować ich praktyczne umiejętności, bowiem informacje w CV nie zawsze są prawdziwe.

Log24.pl. Portal, na którym można znaleźć wiele ciekawej wiedzy o transporcie i logistyce, znajdujący się w portfolio wydawnictwa Eurologistics. Partner medialny Truck Forum.

Meble Wójcik. Kierownik transportu i spedycji przedstawiła swoją prezentację w sposób szybki, sprawny, w pełni merytoryczny. Firma Meble Wójcik poszukuje m.in. przewoźników specjalizujących się w transporcie do Niemiec posiadających własny tabor od 20 do 100 naczep typu plandeka/firanka 13,60 m z realną możliwością załadunku od 5 do 15 naczep tygodniowo i polisą OCP min. 100 000 euro i 20 000 euro na każde zdarzenie.

OZPTD. Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego – partner merytoryczny konferencji.

Pema Polska. Wystąpienia Paula Gogolinskiego są zawsze niepowtarzalne i ciekawe. Dyrektor generalny Pema Polska w sposób profesjonalny, ale i z charakterystycznym poczuciem humoru opowiadał o zagadnieniach wynajmu ciągników siodłowych. To ciekawa alternatywa dla innych sposobów finansowania środków transportu.

PrawnicyTransportu. Dawid Korczyński, adwokat występujący pod brandem PrawnicyTransportu, mówił o tym, że warto korzystać z możliwości uzyskania interpretacji podatkowej – zarówno tej indywidualnej jak i ogólnej. Indywidualna może dotyczyć zdarzenia, które już miało miejsce lub będzie mieć miejsce (realnie lub hipotetycznie). Wniosek, wypełniony na urzędowym formularzu, musi zawierać przedstawienie sytuacji, własne stanowisko w sprawie, ocenę prawną aktualnego stanu i zostać skierowany do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Opłata wynosi 40 zł od każdej sprawy.

Profika Broker. O tym jak ważną rolę odgrywa dokumentacja szkód przekonywał Przemysław Bona, wiceprezes Profika Broker – firmy brokerskiej. Fotografie muszą pokazywać oba pojazdy, otoczenie kolizji i wypadku, w miarę możliwości powinny być widoczne również numery rejestracyjne. Należy je wykonać z bliska i z daleka. – Warto zrobić nawet 100 czy 200 zdjęć, by wybrać kilka. W dzisiejszych czasach to proste, bowiem prawi każdy ma smartfona – mówił Bona.

Społeczna Akademia Nauk. Partner merytoryczny Truck Forum.

TELS – Transeuropean Logistic Services. Partner konferencji realizujący przewozy transportem lądowym, kolejowym, lotniczym, morskim. Zajmuje się także przewozem towarów ponadgabarytowych. Jak możemy wyczytać na stronie internetowej, łączna flota firm-partnerów transportowych Grupy TELS liczy ponad 120 000 pojazdów.

TimoCom. Jedna z największych giełd transportowych, która oferuje kilkaset tysięcy ofert frachtowych i pojazdów dziennie. Marcin Kutzmann opowiadał o kwestiach związanych z działalnością kabotażową. To doskonała szansa na rozwój firmy, m.in. dzięki współpracy z zagranicznymi partnerami a co za tym idzie szanse uzyskania odpowiednio wysokich stawek. Wsparciem jest właśnie korzystanie z giełdy transportowej pozwalającej na zdobycie nowych obszarów działania jak i optymalizację pustych transportów.

TLP. Transport i Logistyka Polska partner merytoryczny konferencji.

Trainers Team. Mimo kłopotów zdrowotnych Dorota Dańczak-Król reprezentująca Trainers Team świetnie wywiązała się z roli prowadzącej szkolenie, mającego na celu poprawienie działania zespołu. Informacje były skierowane zarówno do menedżerów zarządzających teamem jak i jego członków. Zajęcia prowadzono nierzadko w formie dyskusji. Jednym z jej tematów stanowiło zachowanie bohaterów w niecodziennej sytuacji na przykładzie fragmentu legendarnego filmu Pulp Fiction, który wyreżyserował Quentin Tarantino.

Trimble Transport&Logistics. Dostawca usług opartych na telematyce był jednym z partnerów konferencji. Krzysztof Pusłowski, z którym wywiad można przeczytać w najnowszym wydaniu Truck&Business Polska wraz z współpracownikami służył eksperckimi poradami nie tylko na temat swoich produktów, ale m.in. jak wybrać właściwy system, by spełniał wszystkie wymagania usługobiorcy.

Truck&Business Polska. Mamy nadzieję, że nie musimy szczegółowo przedstawiać… Organizator konferencji, znane i mamy nadzieję, że lubiane czasopismo dla menedżerów transportu.

Vox. Potrzeby zaprezentowali menedżerowie dwóch spółek. Spółka Profile Vox poszukuje partnerów na transport wykonywany różnym taborem – od solówek po naczepy 13,6, zestawy oraz Megi. Miesięcznie to około 400 przewozów z Czerwonaka k. Poznania – krajowych jak i zagranicznych. Spółka Meble Vox korzysta z usług przewoźników dysponujących w transporcie krajowym samochodami ciężarowymi wyposażonymi w windy samorozładowcze oraz wózki paletowe (zabudowa typu solo i naczepy).

Żabka. Właściciel największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod markami Żabka i Freshmarket. Łącznie Żabka Polska posiada około 4900 placówek obsługiwanych z 5 centr logistycznych oraz 20 terminali przeładunkowych. Innymi słowy to 700 000 dostaw rocznie, 2300 dostaw każdego dnia. Podczas Truck Forum jej przedstawiciele prezentowali zapotrzebowanie zakupowe i czekali na przewoźników na Sesji Handlowej.

Zimmerman Filipiak. – Ryzyko niewypłacalności kontrahentów jest wpisane w istotę działalności gospodarczej i w praktyce nie do wyeliminowania w 100 procentach. Można jednak zminimalizować groźbę wystąpienia takiej sytuacji, choćby przez określone klauzule umowne, ubezpieczenia należności, gwarancje bankowe, stosowanie faktoringu – mówił Piotr Zimmerman z kancelarii Zimmerman Filipiak.

ZSPD. Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych w Szczecinie – partner merytoryczny konferencji.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Pliki do pobrania

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do materiałów z konferencji. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów. Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Zobacz relacje z innych konferencji

FUTURELOG 2023

FUTURELOG 2023

26 września 2023 Witold Zygmunt
Trendownia 2023

Trendownia 2023

26 kwietnia 2023 Witold Zygmunt
Trendownia 2022

Trendownia 2022

30 sierpnia 2022 Witold Zygmunt
Trendownia 2021

Trendownia 2021

23 września 2021