Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...
 

Wykorzystanie cyfryzacja w łańcuchach dostaw
  •   

15 marca 2018   Kinga Wiśniewska
Wykorzystanie cyfryzacja w łańcuchach dostaw Firma DHL opublikowała raport z badań nad cyfryzacją w łańcuchu dostaw. Nowe technologie i rozwiązania rozwijają się w szybkim tempie i znacząco zmieniają funkcjonowanie branży na wielu płaszczyznach, przez co łańcuchy dostaw mają problem z szybką adaptacją.
 

Globalne badanie przeprowadzone na niemal 350 ekspertach w dziedzinie łańcucha dostaw i operacji pokazuje, że 95% respondentów nie wykorzystuje w pełni potencjału ograniczenia kosztów wynikającego z rozwoju sprzętu i możliwości jakie dają rozwiązania informacyjno-analityczne.

 

„Cyfryzacja i łańcuch dostaw: na jakim etapie jesteśmy i co jeszcze przed nami?” to raport sporządzony przez Lisę Harrington, prezes lharrington group LLC, której DHL zleciło zbadanie, w jaki sposób branża radzi sobie w środowisku podlegającym szybkim i gwałtownym zmianom w wyniku rosnącej cyfryzacji łańcucha dostaw. Robotyka kolejnej generacji, sztuczna inteligencja, samochody bezzałogowe, blockchain, big data to tylko niektóre z technologii, które firmy muszą teraz uwzględnić w swoich strategiach operacyjnych i w ramach łańcucha dostaw.

 

Zdaniem respondentów analiza big data jest najważniejszym rozwiązaniem informacyjnym – 73% z nich powiedziało, że ich firma inwestowała w tę technologię; na kolejnych miejscach znalazły się rozwiązania oparte na chmurze (63%), internet rzeczy (54%), blockchain (51%), uczenie maszynowe (46%) i gospodarka współdzielenia (34%). Jeżeli chodzi o sprzęt fizyczny, to 63% respondentów zadeklarowało, że największe znaczenie ma robotyka, wyprzedzając samochody bezzałogowe (40%), druk 3D (33%) oraz rzeczywistość rozszerzoną i drony (28%).

 

Lisa Harrington, prezes lharrington group LLC, powiedziała: - Bez wątpienia cyfryzacja ma niezwykły wpływ na łańcuchy dostaw i operacje na całym świecie i jej znaczenie nie spadnie. Spółki stają przed szerokim wyborem nowych produktów i aplikacji wchodzących na rynek i zyskujących uznanie w branży. Posiadanie ukierunkowanej strategii cyfryzacji łańcucha dostaw jest teraz kluczowe do oceny środowiska nowych technologii i wyznaczenia kierunków działania tak, by móc czerpać z nich korzyści i zyskać przewagę nad konkurencją.

 

Firmy zaczynają rozpoznawać możliwości i 39% z nich deklaruje, że opracowują jedno lub więcej rozwiązań informacyjno-analitycznych, a tylko 31% z nich opracowuje nowe zastosowania rozwiązań sprzętowych. Wolne tempo jest skutkiem tradycyjnych scenariuszy organizacyjnych zmian. W przypadku zastosowania technologii sprzętowych 68% respondentów zadeklarowało, że największym problemem jest ich niezawodność, a 65%, że opór przed zmianami w organizacji; problemem wymienianym w dalszej kolejności (64%) był niewystarczający lub długotrwały zwrot z inwestycji. Porównawczo w przypadku rozwiązań informacyjno-analitycznych 78% respondentów stwierdziło, że silosy organizacyjne i dotychczasowe systemy stanowiły największe przeszkody, a w dalszej kolejności (70%) brak specjalistycznej wiedzy o talentach.

 

Cyfryzacja ma kluczowe znaczenie dla firm, by umożliwić im zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na zwiększoną wydajność i elastyczność oraz poprawę jakości obsługi klienta. Wyniki badania pomogą w dalszym kształtowaniu strategii cyfryzacji DHL. Dzięki jasnej wizji i bogatemu portfolio kluczowych technologii, które można zastosować, firma DHL rozpoczęła już proces cyfryzacji koncentrując się na inwestycjach w innowacje, które mogą rozwiązać rzeczywiste problemy biznesowe i wykorzystać nowe możliwości. Przykładowo, firma DHL stosuje już rzeczywistość rozszerzoną w magazynach, aby zwiększyć wydajność w zakresie kompletacji, a roboty magazynowe poprawiają czas kompletacji i wspierają pracowników w powtarzalnych zadaniach, takich jak usługi pakowania. Roboty programistyczne (automatyzacja procesów z wykorzystaniem robotyki) przejmują wybrane procesy back-office. Nowe czujniki dostarczają naszym klientom informacji w czasie rzeczywistym o lokalizacji i stanie ich towarów z wykorzystaniem internetu rzeczy.

 

José F. Nava, dyrektor ds. rozwoju w DHL Supply Chain powiedział: - To przełomowy moment dla branży łańcucha dostaw. Tradycyjny model stoi w obliczu niespotykanego poziomu rewolucyjnych zmian spowodowanych nowymi technologiami sprzętowymi w połączeniu z rozwiązaniami informacyjno-analitycznymi. Technologia daje znaczące możliwości obniżenia kosztów i poprawy rentowności, ale oznacza również, że firmy, które się nie przystosują, ryzykują pozostaniem w tyle. Coraz częściej nasi klienci chcą, żebyśmy przeprowadzili ich przez ten proces zmian. Jednym z przykładów pokazujących, w jaki sposób DHL również bada technologie przyszłości, jest blockchain; współpracujemy w tym zakresie z Accenture, aby przetestować koncepcję mającą na celu zapobieganie podrabianiu leków, co według szacunków Interpolu zabija milion osób rocznie. W ramach tej współpracy łańcuch bloków jest wprowadzany do farmaceutycznego łańcucha dostaw za pomocą monitorowania przez śledzenie serii. Dzięki temu możemy bezpiecznie przechwytywać unikalny identyfikator każdej przesyłki farmaceutycznej, gdy przechodzi ona przez łańcuch dostaw. Technologia jest nowatorska, ale obiecująca i jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie może ona dać naszym klientom w przyszłości.

 

(DHL)

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.