MŚP stawiają na cenę, szybkość i minimum formalności

MŚP stawiają na cenę, szybkość i minimum formalności

Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP doskonale zdają sobie sprawę, że czas to pieniądz. U dealera samochodowego wybierają nie tylko model pojazdu, ale tam też korzystają z leasingu. Tak wynika z badania zleconego przez BZ WBK Leasing.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają ofertę leasingu od dealera samochodowego (45 procent), bezpośrednio do instytucji finansującej kieruje się natomiast 42 procent polskich firm, a w oddziale banku 9 procent. – Leasingobiorca, oprócz informacji o konkretnym modelu pojazdu, bardzo często otrzymuje u dealera dopasowaną do jego potrzeb ofertę finansowania. Dlatego konsekwentnie dążymy do rozszerzenia naszej współpracy z dealerami podkreśla Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Prawie połowa przedsiębiorców (42 procent), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35 procent wskazań) oraz minimum formalności (32 procent), 17 procent wybiera firmę dzięki kompetencjom doradcy leasingowego, a 9 procent na podstawie rekomendacji znajomego, promocji oraz atrakcyjnym usługom.

Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – komentuje Tomasz Sudaj ze Spółek Leasingowych BZ WBK.

Wybór konkretnej oferty to ważna decyzja wiążąca klienta z leasingodawcą na kilka lat. Dlatego zwykle nie warto kierować się wyłącznie ceną, a raczej stosunkiem ceny do rodzaju oferowanych korzyści oraz wiarygodnością i sprawnością działania firmy leasingowej – dodaje Tomasz Sudaj.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasingna celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców – w sumie 300 firm. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

fot. Fotolia

Poleć ten artykuł:

Polecamy