Rozwiązania Transics w elektrycznych ciężarówkach

Rozwiązania Transics w elektrycznych ciężarówkach

Transics wyposażył w komputery pokładoweTX-MAX GO pojazdy elektryczne holenderskiej spółdzielni kurierskiej Coöperatieve CombiPakt UA. Pionierski projekt, mający wspierać ekologiczny transport, to pierwsze tego typu rozwiązanie w branży.

Dopasowane dla elektrycznych ciężarówek rozwiązanie Transics pozwoli dostarczać przesyłki w najbardziej wydajny, opłacalny i ekologiczny sposób. Spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt UA została założona w 2010 roku przez holenderski związek przedsiębiorców TPN-WEST. Jej nazwa odnosi się do koncepcji „kojarzenia przesyłek”.

Idea? Zgromadzić wszystkie przesyłki pochodzące z firm mających swoje biura w centrum biznesowym w Nijmegen w jednym miejscu, a następnie przewieźć je do odbiorców w sposób przyjazny środowisku, ograniczając przy tym emisje CO2 oraz ruch drogowy.

W ramach pilotażowego projektu zachęcającego do korzystania z pojazdów hybrydowych i elektrycznych, prowadzonego przez holenderskie ministerstwo gospodarki, spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt zakupiła w 2013 roku trzy pojazdy elektryczne Smith Newton. Pojazdy będą dostarczać przesyłki na trasach biegnących przez centrum Nijmegen. Aby móc realizować to zadanie z maksymalną wydajnością, spółdzielnia CombiPakt przeanalizowała szereg rozwiązań do zarządzania flotą.

Harold van den Broek, prezes zarządu spółdzielni CombiPakt, miał już wcześniej dobre doświadczenia z narzędziami do zarządzania flotą oferowanymi przez CarrierWeb, firmy która została przejęta przez firmę Transics w 2011 roku. Co więcej, spółdzielnia ściśle współpracuje z grupą Cornelissen Transport, która jest klientem firmy Transics.

Na wybór firmy Transics wpływ miała też funkcja połączenia z tachografem cyfrowym, dzięki czemu odczyt karty kierowcy, pamięci masowej, czujników temperatury oraz czujników drzwiowych jest możliwy z dowolnego miejsca.

Oprócz tego firma Transics zaproponowała także zupełnie nową opcję, która jest bardzo ważna dla pojazdów elektrycznych, czyli możliwość kontroli procesu ładowania akumulatorów. W przypadku zakłócenia procesu ładowania, dyspozytor jest niezwłocznie informowany o tym fakcie przez platformę biurową TX-CONNECT lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej. Może on wówczas szybko zainterweniować, tak aby kolejny kierowca rozpoczął swój kurs przy w pełni naładowanym akumulatorze.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy