Transport komponentów do produkcji Airbusa
Airbus wspólnie z DB Schenker opracował plan logistyczny wykorzystujący większe statki oceaniczne do międzynarodowego transportu komponentów przeznaczonych do produkcji czterech samolotów miesięcznie. System wdrożony został dla linii montażu końcowego Airbusa w Mobile w stanie Alabama (USA).
Korzystając z nowego terminalu typu roll-on/roll-off, barki i pogłębionego odcinka rzeki, Airbus może teraz wykorzystywać większe statki do transportu podzespołów.
We współpracy z lokalnymi wykonawcami DB Schenker wyremontował pirs na terenie zakładu produkcyjnego oraz wybudował nowy hangar lotniczy, co umożliwia dostawy i wykorzystanie podzespołów samolotów just-in-time.
Tanguy Largeau, Head of Vertical Market Aerospace Americas w DB Schenker, powiedział, że to innowacyjne podejście ogranicza drogowy transport podzespołów. Korzystając z doświadczeń Airbusa w Europie, powstała koncepcja zorganizowania transportu drogą wodną. Plan ten obejmuje w pełni odnowiony dok i pirs oraz nowy hangar.
Airbus po raz pierwszy wykorzystał nowe podejście logistyczne, realizując dostawę w maju tego roku. Michael L. Schoenfeld, Senior Vice President and Head of Contract Logistics for Schenker Logistics, twierdzi, że koncepcja ta pomaga Airbusowi zwiększyć wykorzystanie dróg wodnych i produkcję. Ponadto wykorzystuje istniejącą infrastrukturę, w tym dok, który został zbudowany i był używany podczas II wojny światowej.
Dzięki innowacyjnemu partnerstwu szybkie i pozytywne rezultaty projektu wpływają korzystnie na gospodarki Stanów Zjednoczonych i Europy. Rozwiązanie pomogło zwiększyć zatrudnienie, a jednocześnie stworzyło nowe możliwości biznesowe dla dostawców usług na rynku.
(DB Schenker)