Wzmocnione urządzania mobilne w terminalu portowym

Wzmocnione urządzania mobilne w terminalu portowym

Firma DP World wybrała dla swoich pracowników obsługujących terminal portowy w Southampton wytrzymałe notebooki i tablety Panasonic Toughbook. Urządzenia mają poprawić wydajność pracy i jakość obsługi.

DP World to globalny operator terminali portowych. Do jednego z nich, terminalu w Southampton firma szukała mobilnego rozwiązania komputerowego, które służyłoby kierownikom nadzorujących prawidłowy załadunek i rozładunek kontenerów na każdym statku odwiedzającym terminal.

– Wcześniej kierownicy korzystali z papierowych list z wykazem zadań dla dźwigów i mapami przegrody magazynowej na statku, służącymi do ustalenia, gdzie zostaną umieszczone poszczególne kontenery. Dokumenty te często były nieaktualne już w momencie wydrukowania – wyjaśnia Mark Hooper, dyrektor operacyjny DP World Southampton. – Zmiany dokonane przez osobę nadzorującą prace były zapisywane, a następnie komunikowane przez radio. Praca przy każdej pogodzie, w dzień i w nocy często powodowała, że dokumenty były uszkodzone, nieczytelne, spóźnione lub zagubione.

Po przeglądzie szeregu wytrzymałych urządzeń eksperci z działu IT firmy DP World w porozumieniu z pracownikami wybrali wytrzymały tablet Panasonic Toughbook G1 i stworzyli własny program, który zapewnia kierownikom dostęp do danych w czasie rzeczywistym i autonomię przy podejmowaniu decyzji na miejscu. Tym samym udało się poprawić wydajność i obniżyć koszty obsługi terminalu. Po udanej próbie na jednym stanowisku rozładunkowym w porcie urządzenia zostały wprowadzone w całym terminalu (15 suwnic portowych).

– Kierownik może teraz wybrać, na którym stanowisku działać i samodzielnie potwierdzać pozycje kontenerów. Żaden inny terminal nie korzysta z urządzeń mobilnych posiadających oprogramowanie tak zaawansowane, by umożliwiało operatorowi kierowanie załadunkiem i rozładunkiem statku w czasie rzeczywistym – wyjaśnia Mark Hooper.

Po wdrożeniu urządzeń Panasonic zwiększyła się ruchliwość dźwigów i suwnic portowych, co oznacza, że statki krócej przebywają w porcie i szybciej mogą rozpocząć podróż. Aktualizacje na żywo od osoby nadzorującej proces załadunku i rozładunku zapewniają lepszy przepływ informacji, które są następnie przekazywane do klienta przez stronę internetową DP World Southampton Where’s my container?

Aplikacja na bieżąco pobiera aktualizacje z tabletu Panasonic Toughbook, który wybiera pomiędzy połączeniem 4G i wi-fi, by zapewnić stałą łączność. Z kolei użytkownik tabletu, by mógł kontynuować pracę nawet w najtrudniejszych warunkach, może przełączać się z normalnej obsługi ekranu dotykowego w tryb obsługi wyłącznie z pomocą rysika.

Firma DP World wyposażyła także swoje wózki kontenerowe (pojazdy poruszające i układające kontenery transportowe) w notebooki Panasonic Toughbook 33. Zespół Panasonic ProServices zaprojektował dla nich dedykowaną stację dokującą tak, by urządzenia mogły być łatwo i bezpiecznie wykorzystywane w pojazdach specjalnych. Poza tym zespoły serwisowe DP World wykorzystują wzmocnione notebooki Panasonic Toughbook 20 i 33 do diagnostyki serwisowej i zarządzania zadaniami serwisowymi dla pojazdów w terminalu.

Po udanym wdrożeniu inne terminale DP World albo już wprowadziły, albo rozważają wprowadzenie rozwiązań Panasonic Toughbook, podobnie jak inne obiekty w Europie i na całym świecie.

(Panasonic)

Poleć ten artykuł:

Polecamy