P3 Logistic Parks od 20 lat na rynku

P3 Logistic Parks od 20 lat na rynku

P3 Logistic Parks świętuje 20-lecie działalności. Firma została założona w czeskiej Pradze na początku tego tysiąclecia i po skromnych początkach, stała się jednym z pięciu najważniejszych graczy na europejskim rynku nieruchomości logistycznych. P3 posiada obecnie około 6,3 mln mkw. powierzchni magazynowych klasy A zlokalizowanych na 11 europejskich rynkach. Ma też ponad 450 klientów, którzy działają w obszarze handlu detalicznego, handlu internetowego, logistyki (3PL) i sektora motoryzacyjnego.

P3 wkroczyło na szczególnie dynamiczną ścieżkę wzrostu w 2016 roku, gdy zostało kupione przez GIC, singapurski państwowy fundusz inwestycyjny. Od tamtego momentu firmie udało się niemal podwoić swą wartość, która obecnie wynosi około 7 mld euro. Ponadto w tym czasie P3 zbudowało około 1,8 mln mkw. nowych powierzchni magazynowych, a w planach ma kolejne 800 000 mkw. Rozwojowi P3 pomogły warunki rynkowe, które okazały się sprzyjające dla dostawców powierzchni logistycznych, a także szybsze upowszechnienie się handlu przez internet oraz ewolucja, która dokonała się w zwyczajach zakupowych konsumentów.

Frank Pörschke, CEO P3 Logistic Parks mówi: – P3 rozrosło się i jest teraz dynamiczną, fascynującą firmą, która ma aspiracje, by stać się wiodącym inwestorem w obszarze europejskich nieruchomości logistycznych. Jesteśmy firmą międzynarodową, która jest obecna na różnych rynkach, co jest cechą wyjątkową wśród inwestorów. Nasze największe atuty to długoterminowa perspektywa w zakresie inwestycji, rozwoju i własności zarządzanych przez nas nieruchomości, a także pełen zakres oferowanych usług – od przetargu i budowy po zarządzanie aktywami i nieruchomościami. Pragniemy zapewniać naszym klientom przydatne im umiejętności i odpowiednie nastawienie, które umożliwi osiąganie doskonałości, a jednocześnie oferować świetne miejsce pracy, gdzie będą mogły się rozwijać największe talenty.

W ciągu najbliższych XX lat P3 planuje wzrost poprzez dalszy rozwój działalności deweloperskiej oraz poszukiwanie możliwości inwestycyjnych – dotyczy to zarówno dużych, ogólnoeuropejskich portfeli, jak i mniejszych transakcji, skupionych na pojedynczych aktywach na rynkach lokalnych.

Otis Spencer, CIO P3 mówi: – Rynek jest mocno rozgrzany, ale opierając się na naszym doświadczeniu inwestycyjnym, dostrzegamy szereg atrakcyjnych możliwości. Będziemy nadal aktywnie prowadzić transakcje i zwiększać nasze portfolio. Niedawno sfinalizowaliśmy zakup portfela o powierzchni 112 000 mkw. w Hiszpanii, a obecnie jesteśmy w trakcie realizacji kilku innych transakcji zlokalizowanych w różnych państwach europejskich.

David Marquina, CDO P3 mówi: – Rozwój poprzez budowę nowych obiektów to jedna z naszych najmocniejszych stron, dlatego postrzegamy go jako główne źródło wzrostu. W wielu krajach największym problemem jest obecnie brak dostępnych gruntów, ale nasze zespoły prowadzą ścisłą współpracę z partnerami w celu pozyskiwania gruntów i projektowania powierzchni magazynowej odpowiadającej specyficznym wymaganiom naszych klientów. Tam, gdzie jest to możliwe, koncentrujemy się na inwestycjach w terenach poprzemysłowych (typu „brownfield”), co z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego stanowi najwłaściwsze rozwiązanie. Ponadto, mimo tego, że specjalizujemy się w realizacji powierzchni logistycznych, nasze umiejętności pozwalają nam również dostarczać bardzo wyspecjalizowane obiekty przeznaczone np. do obsługi logistyki ostatniej mili, przechowywania danych czy magazynowania w chłodniach.

Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce, dodaje: – Podobnie jak dla całej grupy, tak i dla nas ostatnie lata to czas dynamicznego rozwoju oraz ekspansji na nowych rynkach. W początkowych latach działalności w Polsce firma skupiała się na rozwoju parków logistycznych na głównych rynkach magazynowych w kraju takich jak Warszawa, Polska Centralna oraz Poznań. Od ponad 2 lat dywersyfikujemy nasz portfel, inwestując w istniejące obiekty oraz rozbudowując bank ziemi także na pozostałych kluczowych rynkach takich jak Wrocław, Łódź i Gdańsk. Jednocześnie cały czas aktywnie poszukujemy atrakcyjnych gruntów pod nowe inwestycje. Ostatnie kwartały to dla całego zespołu bardzo pracowity okres. Obecnie w budowie mamy 140 000 mkw. powierzchni logistycznej a od początku tego roku przekazaliśmy naszym klientom obiekty o łącznej powierzchni ponad 60 000 mkw.

XX symbolizuje 20 lat obecności P3 na rynku. Symbol ten wybrano ze względu na jego odważny charakter, a także wyraźną sugestię dotyczącą przyszłości. P3 to jedna z najsilniejszych oraz najlepiej rozpoznawalnych marek w dziedzinie nieruchomości. Jest też synonimem dobrej obsługi ponad 450 swoich klientów i sieci dostawców. W 2021 roku P3 odnotowała największy wzrost siły marki w Europie południowej i otrzymała nagrodę specjalną „The Strongest Brand Growth in Europe” we wszystkich kategoriach nieruchomości przyznawaną przez European Real Estate Brand Institute.

Więcej informacji o 20-letniej historii P3 można znaleźć w nowym filmie wyprodukowanym z okazji jubileuszu.


(P3)

Poleć ten artykuł:

Polecamy