Saia PCD wspiera efektywne wykorzystanie mediów

Saia PCD wspiera efektywne wykorzystanie mediów

Energooszczędne działanie zakładów produkcyjnych i budynków wszelkiego typu ma coraz większe znaczenie z powodu rosnących kosztów energii i znaczenia odpowiedzialności ekologicznej. Wyposażenie hal przemysłowych i innych obiektów w systemy zarządzające zużyciem energii bywa...

Wymienione cechy to wybrane atuty koncepcji S-Monitoring, kompleksowego rozwiązania wspomagającego podnoszenie efektywności energetycznej przedsiębiorstw.

Liczniki energii elektrycznej

Podstawowym elementem koncepcji S-Monitoring firmy Saia Burgess Controls (SBC) są liczniki energii elektrycznej imponujące solidną przemysłową konstrukcją (Swiss made) i niewielkim rozmiarem. Wyposażone są w wyjście impulsowe SO lub interfejs komunikacyjny (S-Bus, M-Bus lub Modbus), zapewniający bezpośredni dostęp do danych pomiarowych. Dzięki zgodności z dyrektywą MID, liczniki są zatwierdzone do użytku w systemach pomiaru zużycia energii w całej Europie bez konieczności dodatkowej kalibracji.

S-Energy Manager™ pierwszy krok do zarządzania zużyciem mediów

S-Energy Manager to kompaktowe urządzenie do zarządzania zużyciem mediów. Jest to dotykowy panel o przekątnej 5,7” lub 10,4” z wbudowaną przeglądarką internetową, serwerami FTP i WWW oraz łączem Ethernet. Nowa wersja rozwiązania została rozbudowana o funkcjonalności umożliwiające monitoring zużycia energii, produkcji energii dostarczanej do sieci oraz konsumpcji innych mediów.

 

S-Energy Manager odczytuje wartości zużycia energii z liczników wyposażonych w interfejs S-Bus. Rozpoznaje typ licznika, rozróżniając liczniki jednokierunkowe i dwukierunkowe, w przypadku których rejestrowana jest zarówno energia zużyta, jak i dostarczona do sieci. Aby monitorować zużycie innych mediów (gazu, ciepła lub wody), należy liczniki z wyjściem impulsowym podłączyć do koncentratora impulsów PCD7.H104SE, który przekazuje dane do panelu S-Energy korzystając z sieci S-Bus. Tym prostym sposobem S-Energy Manager może przetwarzać wartości zużycia mediów z liczników różnych producentów.

 

S-Energy Manager jest łatwy w obsłudze, nie wymaga pracochłonnej konfiguracji ani zaawansowanej wiedzy. Preinstalowana polskojęzyczna aplikacja wizualizacyjno-sterująca służy do rejestracji i kontroli zużycia, prezentacji oraz udostępniania danych pomiarowych lokalnie i zdalnie. Aplikacja dostępna jest także na urządzenia mobilne. Dla pracownika działu utrzymania ruchu jest to ogromne ułatwienie – może kontrolować stany liczników bez opuszczania miejsca pracy, bez straty czasu na indywidualne odczytywanie stanu liczników zainstalowanych w rozproszonych obiektach. S-Energy Manager automatycznie wysyła SMSy i e-maile z raportami do zdefiniowanej grupy odbiorców.

E-Controller do zarządzania zużyciem energii i innych mediów

 

E-Controller to urządzenie stworzone do monitoringu i zarządzania zużyciem energii oraz innych mediów. Jego specyficzna budowa pozwala na montaż w szafach elektrycznych o standardowych wymiarach, obok innej aparatury elektrycznej. Dzięki ustawieniom domyślnym jest gotowy do użycia bez konieczności konfiguracji i programowania – ma wbudowaną aplikację do rejestracji pomiarów, monitorowania i zarządzania zużyciem mediów. Automatycznie wykrywa podłączone przy pomocy magistrali S-Bus liczniki energii i koncentratory impulsów PCD7.H104SE (zliczające impulsy np. z wodomierzy czy liczników ciepła). Do urządzenia można zabudować moduły pamięci i interfejsów, które pozwalają na komunikację w standardach takich jak Modbus, MP-Bus, BACnet, LON IP i in. Za pomocą pakietu narzędziowego Saia PG5 Controls Suite (środowisko programistyczne wszystkich sterowników i paneli firmy Saia Burgess Controls) można rozszerzać funkcjonalności wbudowanej w urządzenie aplikacji S-Monitoring np. w celu dodatkowego prowadzenia pomiarów i zarządzania zużyciem mediów (dołączając do systemu przykładowo liczniki ciepła po M-Busie bądź analizatorów sieci po Modbusie).

 

Wspólną cechą opisanych rozwiązań Saia PCD – liczników energii, panelu S-Energy Manager i E-Controllera – jest elastyczność i otwartość pozwalająca na łączenie w większe systemy oraz integrację z zakładowymi systemami MES, ERP czy BI. Dodatkowo, urządzenia te są bardzo proste w obsłudze i pozwalają na stopniowe wdrażanie. Prace mogą być realizowane krok po kroku, bez konieczności ponoszenia początkowych, znaczących wydatków na prace inżynierskie i skomplikowany zwykle system informatyczny. Takie działania dają wymierne efekty już od samego początku, po zainstalowaniu i uruchomieniu systemu, a jego rozbudowa jest możliwa w dowolnym tempie, dopasowanym do potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa.

Poleć ten artykuł:

Polecamy