Elita Lean we Wrocławiu

Elita Lean we Wrocławiu

Trzy dni inspirujących seminariów, praktycznych warsztatów i wymiany doświadczeń z najlepszymi na świecie praktykami i ekspertami z dziedziny szczupłego zarządzania – zakończyła się XIII Międzynarodowa Konferencja Lean Management.Tegoroczna edycja Konferencji Lean Management...

Tegoroczna edycja Konferencji Lean Management odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2013 r. w Centrum Kongresowym Hotelu Haston we Wrocławiu. W konferencji wzięło udział ponad 370 osób – przedstawicieli branży produkcyjnej i usługowej, w tym przede wszystkim wyższa kadra zarządzająca.

Międzynarodowi goście

Komitet Programowy dopilnował, aby na konferencji pojawili się najlepsi specjaliści z dziedziny Lean Management. Gośćmi specjalnymi było aż 6 wybitnych, światowej klasy praktyków i ekspertów: Arthur Byrne – „człowiek-legenda”, który w ciągu ostatnich 30 lat, piastując najwyższe stanowiska zarządcze, przeprowadził transformację Lean w ponad 30 przedsiębiorstwach w 14 krajach, James K. Franz – najbliższy współpracownik Prof. Jeffreya Likera, współzałożyciel Toyota Way Academy, praktyk z ponad 25-letnim doświadczeniem z Lean w branży produkcyjnej, Drew Locher – doświadczony trener Lean, który od lat współpracuje z przedsiębiorstwami z branż usługowej i produkcyjnej, autor doskonałych książek o tematyce Lean, Mike Orzen – jeden z niewielu na świecie wybitnych specjalistów z dziedziny Lean IT, wykładowca The Shingo Prize oraz LEI USA, współautor książki „Lean IT”, Kevin von Grabe – Wiceprezes Lean Deployment w firmie LeanCor, która obsługuje od strony logistyki wielu klientów w USA, ekspert w zakresie zaopatrzenia, gospodarki materiałowej, transportu i usług logistycznych, wraz z Robertem Martichenko współautor książki “Building a Lean Fulfillment Stream”, Chris Honda – Dyrektor Caterpillar Luxembourg, odpowiedzialny za System Produkcyjny Caterpillar w Europie, który swoje wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu Lean zdobywał pracując w Dow Chemical Company, Suzuki i General Motors.

Produkcyjnie i usługowo

Pierwszego dnia konferencji przedpołudniem odbyły się sesje plenarne, a później w podziale na dwie równoległe sesje – pierwsza dedykowana dla produkcji, druga dla firm usługowych i finansowych. Popołudniu odbyła się sesja sześciu równoległych seminariów, wśród których dwa były swoją tematyką dedykowane najwyższej kadrze zarządzającej – dyrektorom i prezesom. Wielu obecnych na konferencji dyrektorów i prezesów skorzystało z tych właśnie sesji.

Prelegenci podczas sześciu seminariów odpowiadali na wiele kluczowych pytań, min.: Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management i jakich rezultatów tej rewolucji oczekiwać? Czy lepiej skierować główne wysiłki na rozwiązywanie problemów, czy na eliminowanie marnotrawstwa? Jak budować strumień zaopatrzenia zgodnie z zasadami Lean? Jak doskonalić procesy natury usługowej i biurowej dzięki Lean? Na czym polega podejście Lean IT?

Praktyczne przykłady wdrożeń

W drugim dniu Konferencji po przedpołudniowych seminariach odbyła się sesja studiów przypadków. Swoimi doświadczeniami podzielili się Caterpillar, Bosch and Siemens Home Appliances Group, Esselte Polska, Eaton Automotive Systems, Nidec Motors & Actuators (Poland), GM Powertrain Poland (dawniej ISUZU Motors Polska), WABCO, ING Bank Śląski, Euro Bank, Bank BPH Grupa GE Capital.

Zgodnie z tradycją, trzeciego opcjonalnego dnia konferencji (13 czerwca) istniała możliwość wyboru między uczestnictwem w jednym z czterech praktycznych, całodniowych warsztatów, a wycieczką do firm znanych z wdrożenia filozofii szczupłości. W tym roku organizatorzy przygotowali wizyty w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu i Electrolux w Świdnicy oraz w fabryce General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.

Warsztaty

Wśród ośmiogodzinnych warsztatów prowadzonych przez zagranicznych gości znalazły się: dedykowany dla prezesów i dyrektorów warsztat: „Przywództwo wg Lean” prowadzony przez Jamesa Franza, dedykowany dla produkcji „Budowanie strumienia zaopatrzenia zgodnie z zasadami Lean” Kevina von Grabe oraz dwa tematy dla firm i przedsiębiorstw usługowych: „System zarządzania wizualnego dla poprawy procesów usługowych”, który został przeprowadzony przez Drew Lochera na terenie firmy KRUK S.A. i autorski warsztat Mike’a Orzena: „IT w przedsiębiorstwie zorganizowanym wg zasad Lean”.

XIII Międzynarodowa Konferencja Lean Management uważana jest za jedno z najbardziej profesjonalne wydarzeń tego typu w Europie. Stanowi niepowtarzalną okazję do spotkania wielu światowych i krajowych specjalistów oraz praktyków biznesu, ekspertów, doradców, autorów książek i wielu innych cenionych osób, zajmujących się na co dzień problematyką Lean Management. Renomę tej Konferencji potwierdza przyznane jej przez Business Centre Club i European Economic and Social Committee prestiżowego wyróżnienia – Medalu Europejskiego dla Usługi 2013 roku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy